Welkom op de Service pagina van NIO
Heb je een storing aan je laadpunt, dat is vervelend om te horen. Op deze pagina leggen wij je uit hoe wij dit voor je kunnen oplossen.
Wat kun je zelf proberen?
Wellicht is het mogelijk om de storing zelf te verhelpen.
– Staat in de meterkast de schakelaar omhoog?
– Controleer bij het laden of de stekker diep genoeg in de auto en in het laadpunt is gestoken.
– Voer een harde reset uit waarbij de schakelaar in de meterkast wordt uitgeschakeld en na 30 seconden weer aangezet.
– Probeer na 3 minuten opnieuw het laadpunt te gebruiken om te zien of de storing is verholpen.

Toch hulp nodig?
Lukt het niet om de storing zelf op te lossen dan kun je de hulp van VEBE E-installaties inschakelen.
– Onze specialist zal controleren of alle kabels correct zijn aangesloten en er spanning op het laadpunt staat.
– Hij zal het laadpunt testen met de testkast en de installatie in de verdeelkast controleren.
– De specialist zal de onderdelen zoals relais, automaten en vergrendelmotoren testen en indien mogelijk vervangen.
-Hebben een vervangend station voor u mee.
Bel met onze NIO HOTLINE
085- 048 06 22
Wij vragen u wel altijd het service aanvraag formulier in te vullen.
Zodat we u goed kunnen ondersteunen bij uw vraag.
Bent u geen klant van NIO?
Ga dan naar onze algemene servicepagina
Service aanvraag
Algemene Voorwaarden:
- De kosten voor voorrijden en arbeid zijn afhankelijk van de oorzaak en worden voorafgaand met je gecommuniceerd.
- Eventuele onderdelen die dienen te worden vervangen worden separaat doorbelast.
- Is er sprake van garantie op het laadpunt dan zullen wij de kosten voor het vervangen van de onderdelen verhalen bij de leverancier.
- Is er sprake van garantie op de installatie dan kun je de kosten voor het bezoek verhalen bij je installateur.
- Heeft VEBE de installatie aangelegd dan staan wij garant voor de juiste afwikkeling.
- U ontvangt na afloop van het bezoek een werkbon van de specialist met de bevindingen en uitgevoerde werkzaamheden.